Patronunuzla nasıl iyi ilişkiler
kuracağınızı ve terfi edeceğinizi bilmek ister misiniz? Bunun yolu genel
düşüncenin aksine, onun en iyi arkadaşı olmak ya da kendinizi iyi göstermeye
çalışmak değil. İşte patronların söyledikleri. Siz de uygulayın, ofisin gerçek
starı siz olun!
1. Yanıtlayabileceğiniz
sorular sormayın
Tabii ki patronunuza sorup onun
onayını almak sizi rahatlatacaktır ama bir sonraki sefer önce kendinize sorun:
"Bu soruyu benden daha iyi cevaplayabilir mi?" Genelde cevap
"hayır" olur. İşinizi sizden daha iyi kimse bilmez. Önce kaynakları
araştırıp kendiniz çözmeye çalışın.
2. Problemle değil çözümle
gidin
En az 10 dakika bir çözüm
düşünmeden problemi patronunuza götürmeyin. Zor bir konuyla gidip çözüm
önermek, patronunuzu etkileyecektir.
3. Özür dilemeyin
Yanlış bir şey yaptıysanız söze
hemen özür dilemekle başlamayın, sizi zayıf gösterir. Bir dahaki sefer bir hata
yaptığınızda şunu deneyin: "Bu proje daha iyi olabilirdi", "Daha
farklı yapmalıydım", "Bir sonraki sefer şöyle yapmayı
düşünüyorum..." gibi. Patronunuz neyi yanlış yaptığınızdan çok ne
öğrendiğinize dikkat edecektir.
4. Duygusallaşmayın
Sinir anında sakın e-mail
atmayın. Sizi sinirlendiren bir e-mail'den sonra cevap yazmak istemek normal
bir davranış. Cevabınızı hemen yazın ama göndermeyin. En az 30 dakika bekleyin,
sonra orijinal e-mail'i ve cevabınızı tekrar okuyun. Profesyonellikten
vazgeçmeyin.
5. Görevinizin dışına çıkın
Yeni görevler deneyin. Bazen
sizin için uygun zamanı bulmak istiyorsanız yeni işler denemelisiniz. Böylece
yeni şeyler öğrenirsiniz ve patronunuz, takım ruhunuz ve yardım isteğinizden
etkilenir.
6. Patronunuzun zekasını
küçümsemeyin
Hastalık numarası yapmanın da
yolları vardır. Hasta olduğunuzu ve işe gelemeyeceğinizi e-mail/mesaj atarak ya
da İnsan Kaynakları yöneticisini veya bir çalışma arkadaşınızı arayıp
bildiriyorsanız, bu yalan söylediğinizi gösteren bir işaret. Bir dahaki sefer
büyüyün ve direkt patronu arayın.
7. Geribildirim isteyin ve verin
İletişim iki yönlüdür ve
insanoğlu olarak pozitif yorumlara her zaman açığızdır. Eğer patronunuzun
yaptığı herhangi bir şey hoşunuza gidiyorsa bunu ona söyleyin.
"Toplantıdaki desteğiniz takdir edilecek bir davranıştı" gibi bir
şey, davranışlarının sizin üzerinizdeki etkisini fark etmesine yardımcı
olacaktır.
8. Mızmızlanmayı bırakın
Hepimiz arada sırada şikayet
etmeyi severiz ancak, sık sık yaptığınızda çalışma arkadaşlarınız ve patronunuz
herkesi kışkırtanın siz olduğunu fark edecektir. Her ufak problemde şikayet
etmek yerine, ortalığı yatıştırarak çözüm aramak daha saygı değer bir
davranıştır. Böylece gerçek bir problem olduğunda, insanlar sizi ciddiye
alacaktır.
9. Üretici olun
Hepimiz işleri geliştirecek yeni
projeler hakkında bir sürü dahiyane fikre sahibiz. Ancak fikirlerinizi
listeleyip patrona göndermeniz yeterli değil. Sorumluluk almadığınız sürece,
büyük ihtimalle hiçbiri hayata geçmeyecektir. En iyi fikirlerinizden birkaçını
seçin ve konu üzerine çalışmaya başlayın. Patronunuz yaratıcılığınıza hayran
olmakla kalmayacak, projelerin hayata geçmesi için aldığınız insiyatifi de
takdir edecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder